Monday 12 December 2011

Kerja untuk Hidup atau Hidup Untuk Kerja?

Kerja untuk Hidup atau Hidup Untuk Kerja?

 

 

 

Cuba tanya pada pada diri sendiri.  Adakah aku bekerja untuk hidup? Atau adakah aku hidup untuk kerja?

 

Jom kita cube senaraikan ciri-ciri yang ada: -

 

1)    Saya kerja hari2 dan jarang bercuti.  Cuti tahunan pn banyak lagi.

2)    Saya juga kerja hari-hari dan jarang jatuh sakit.  Cuti sakit saya jarang sekali terusik.

3)    Saya kerja xdelah banyak sangat pn.. Hari2 sama, pergi kerja..buat kerja apa yang ada, balik on time.

4)    Saya kerja hanya untuk bayar hutang piutang, bil elektrik, bil air, astro, cukai2, renew roadtax, servis kereta & keperluan dapur dan juga harian.

5)    Saya tidak pergi bercuti ke mana-mana kerana tidak ada bajet.

Pernah mengalami situasi yang sama??? Kalau jawapan anda ialah ‘ya’, maka renung2kan.  Hidup bukan sahaja demi material tetapi juga terhadap rohaniah.  Speaking of myself. Hahah!

1 comment: